Ikke fakturert listen lister alle oppdrag som ikke er fakturert. I tillegg vises de oppdrag der det er uoverensstemmelse mellom det som ligger på oppdraget  i Bilglassportalen og det som er fakturert. 


Dette kan ha flere årsaker:


  • Egenandelen er endret etter at en av betalerne er fakturert
  • Det er lagt til eller fjernet artikler på oppdraget etter at en av betalerne er fakturert
  • Det er endret pris eller rabatt etter at en av betalerne er fakturert
  • Mva er endrer til annen betaler 
  • Du har fakturert flere ganger uten å kreditere


Kontroller at alle faktura stemmer med det som ligger på oppdraget. 


  • Sjekk først egenandel/mva kontroll på oppdrag/semmendrag
  • Dersom oppdraget er riktig må du kreditere betaler der faktura er feil og fakturere på nytt
  • Dersom faktura er riktig må du korrigere oppdraget slik at det stemmer med faktura


Jeg har fakturert og kreditert men oppdraget forsvinner allikevel ikke fra listen


I dette tilfelle så vil oppdraget stå som ikke fakturert.  Du kan heller ikke slette oppdraget fordi det er økonomiske transaksjoner  (faktura/kreditt). Den eneste måten å få dette bort fra listen er å slette alle linjene og sette egenandel til 0 (dersom den er satt til noe annet) på oppdraget



MVA og egenandel kontroll


Det finnes en tilleggs-kontroll på mva og egenandel. Den finner du på oppdrag/sammendrag, Dersom den ikke er 0 på begge betyr det at summen av fradrag og tillegg ikke er 0. 


Til nød:

SELECT TOP (1000) [Id]

      ,[VerkstedKundeNr]

      ,[OppdragNr]

      ,[KundeOrdreNr]

      ,[OrdreBeløp]

      ,[Fakturert]

      ,[EndretTidspunkt]

      ,[OpprettetTidspunkt]

  FROM [BgpPrd].[dbo].[OppdragKundeOrdreStatus] where OppdragNr = [Sett inn oppdragsnr her]