Ikke fakturert listen lister alle oppdrag som ikke er fakturert. I tillegg vises de oppdrag der det er uoverensstemmelse mellom det som ligger på oppdraget i Bilglassportalen og det som er fakturert.
Dette kan ha flere årsaker:
- Egenandelen er endret etter at en av betalerne er fakturert
- Det er lagt til eller fjernet artikler på oppdraget etter at en av betalerne er fakturert
- Det er endret pris eller rabatt etter at en av betalerne er fakturert
- Mva er endrer til annen betaler
- Du har fakturert flere ganger uten å kreditere
Kontroller at alle faktura stemmer med det som ligger på oppdraget.
- Sjekk først egenandel/mva kontroll på oppdrag/semmendrag
- Dersom oppdraget er riktig må du kreditere betaler der faktura er feil og fakturere på nytt
- Dersom faktura er riktig må du korrigere oppdraget slik at det stemmer med faktura
Jeg har fakturert og kreditert men oppdraget forsvinner allikevel ikke fra listen
I dette tilfelle så vil oppdraget stå som ikke fakturert. Du kan heller ikke slette oppdraget fordi det er økonomiske transaksjoner (faktura/kreditt). Den eneste måten å få dette bort fra listen er å slette alle linjene og sette egenandel til 0 (dersom den er satt til noe annet) på oppdraget
MVA og egenandel kontroll
Det finnes en tilleggs-kontroll på mva og egenandel. Den finner du på oppdrag/sammendrag, Dersom den ikke er 0 på begge betyr det at summen av fradrag og tillegg ikke er 0.
Til nød:
SELECT TOP (1000) [Id]
,[VerkstedKundeNr]
,[OppdragNr]
,[KundeOrdreNr]
,[OrdreBeløp]
,[Fakturert]
,[EndretTidspunkt]
,[OpprettetTidspunkt]
FROM [BgpPrd].[dbo].[OppdragKundeOrdreStatus] where OppdragNr = [Sett inn oppdragsnr her]