Dette gjelder pr.1.11.2020 kun Riis Bilglass kjeden


Slik fungerer integrasjon med IF/Nocere


Integrasjonen består av følgende:


Før fakturering:


  1. Oppslag / dekningskontroll av bilens registreringsnummer på skadetidspunkt
  2. Henting av monteringskost fra Nocere/E-Glas



Ved fakturering (gjelder Sentralfakturering og Riis Montasje)


  1. Innsending av bilder
  2. Innsending av skadeopplysninger/faktura



Oppslag / dekningskontroll av bilens registreringsnummer på skadetidspunkt


Dette søket i Bilglassportalen går kun mot ett av IFs registre og vil ikke alltid gi beskjed om at bilen er forsikret hos IF på skadetidspunktet. 

IF har ulike system, sjekk derfor DBS dersom du ikke får treff på dekningskontrollen i Bilglassportalen.



Henting av monteringskost fra Nocere/E-Glas 


For å unngå feil nå faktura skal sendes inn, er det viktig å få kalkulert oppdraget riktig. Her en den beste fremgangsmåten


  • Ikke angi hovedbetaler
  • Bygg opp oppdraget 
  • Husk dere må alltid ha med TIMER ( den eneste time artikkelen i systemet) og monteringsgruppe Mnn artikkel.
        MOB og MTB er monteringsgruppe på oppdraget. Altså 2 artikler som har med montering å gjøre
  • Bruk pilene slik at oppdragslinjene tilhører riktig rute. 
  • Velg selskap
  • Korriger pris evt. antall


Mange av årsakene til feil skyldes:


  • manuelt opprettet kalkulasjon 
  • ruten er fjernet og  tilleggs artikler og er beholdt 
  • det er fjernet enten TIMER eller monteringsgruppe (MOx )
  • oppdraget er bygget manuelt med ORG_* artikler
  • eller artiklene ikke tilhører ruta (pilene)



Feilmeldinger:


Dersom det oppstår en feil ved henting av montering kost vil du få meldingen :


Dette kan skyldes at det er problemer med datakommunikasjon enten hos Nocere eller i Bilglassportalen.




Skulle du få feilmeldingen:

Skyldes dette et det er registret feil eller manglende brukernavn / passord på Min Side i Bilglassportalen.