Bileier tar kontakt og vi avtaler time for å rette på feil:
1. Opprett et ordinært Oppdrag på Reg.nr.
2. Sett alle priser til 0 – null.
3. Slett Ordrelinjer/Artk.nr som IKKE omfattes av
reklamasjon og ikke skal bestilles (klips/list)
NB!
Ikke slett lim/montering/støvsuging ++ hvis det inngår i reklamasjonen.
4. Sett Hovedbetaler til din avdelings
kundenummer (eks. 800075).
NB!
Ikke bruk 3-sifferet avd.-nummer.
5. Sett Egenandel til 0 – null.
6. Bestill varene.
7. Utfør reklamasjonsarbeidet.
8. Korriger oppdraget for brukte/ikke-brukte varer/arbeide.
9. Dobbeltsjekk at Oppdragssum er null.
10. Fakturer oppdraget.
Siden salgsprisen er satt til null vil det ikke bli noen postering til regnskap for egen avdeling.
Men siden varene (glass, list, klips) har en kortpris, vil denne bli postert i regnskap. Konto for lagerbeholdning og solgte varers kost blir oppdatert.
Evt. kreditnota fra Bilglassgruppen på glass – manuell behandling.
Evt. faktura til Bilglassgruppen på reklamasjonsjobb – kr. 750,- – kan legges som delbetaler på samme oppdrag.
Kundenr:
410 – 800060 Hvam
470 – 800061 Trondheim
480 – 800062 Stavanger
490 – 800063 Bergen
Evt. faktura til annet kjedemedlem på reklamasjonsjobb – kr. 750,- – kan legges som delbetaler på samme oppdrag.